onsdag 3. mars 2010

Salty day

Idag begynte jeg senere på jobben, og med en sååå
fin dag som idag, måte jeg ta en tur med hundene
til "byen" - dvs. Hokksund (!!!)
Jeg pleier å kle godt på dem når det er kaldt, og når
jeg vet at vi skal være lenge ute. Men idag var det
+ 3C, så jeg tenkte at det ikke var nødvendige.
Men i "byen" var det mye mer salt på veien enn
her på landet, hvor vi pleier å gå tur.
Da vi var på vei til dyrebutikken for å kjøpe
fôr, begynte Arnold å halte med høyre forlabben.
Jeg tok han opp med en gang for å se om
hvis det var noe sår, men så ingenting.
Da han fikk gått litt på butikkens teppe, gikk det
bedre.

Dette leste jeg på VG nett:


Kuldekrem har jeg brukt, men når det har bare på det,
så blir merker over hele gulvet hjemme... Så kuldekrem
er brukt bare når de har sko/sokker på seg.De har neoprene sokker, som er veldig gode,
men noen ganger mister dem det på veien, og jeg
gå og lette etter det før det kommer mer snø
eller brøytebilen.


De har også sko som disse, som er veldig gode, de har aldri
mistet de på veien, men det krever litt mer tid for å få de
på, siden det er både glidelås og borrelås på de.

Pet Shop Girls fant jeg disse, og jeg tenker at
kanskje det blir et veldig bra tredje alternativ.
Også for det dagene som regner, da blir det
mindre jobb når vi kommer hjem!


På sammen artikkel på VG nett, leste jeg også
at et er ikke bare potene som utsettes for salt
for de miste hundene.

Da er også på lista vår en tørrvask kit, som jeg
så på tilbud på littlefriends.no for 69,-.

Hvis det er en ting jeg har lært har i Norge
for både to og firebeinte er at det finnes ikke dårlig
vær, bare dårlig klær.

2 kommentarer:

  1. Hopefully we will not need any of these products because spring is coming very soon :) :) :)

    SvarSlett