lørdag 23. januar 2010

Ears up ... not

Ja, jeg tror at alle yorkie eierne er spent på hvor stor valpen blir,
hvilket farge kommer den til å ha, og selvfølgelig, når skal ørene "komme opp".
Men det er vanskelig å svare på det.
Jeg har skrevet en post om det for noen uker siden.
Det er noen som teiper ørene...
Jeg har ikke gjort det men verken Arnold eller Fiesta.

Da Arnold kom hjem til oss, han var 8 uker, og ørene "ned".
Da han var litt over 12 uker, så ørene kom opp, begge to.
Men ikke så lenge etter det, så en av de var ikke opp lenge.
Og rett etter det, så begge to var ned...
Men da han var circa 7 måneder, han hadde
begge ørene opp, og det har ikke forandret seg noe mer.
Arnolds metamorfose
Fiesta var 12 uker da hun kom til oss, men begge ørene opp.
Etter noen dager hjemme, begge var ned.
Og så, den ene kom opp.
Da hun var seks måneder, ørene var som det skulle, oppe!
Fiestas metamorfose Så jeg tror at ordet er tålmodighet!
Det finnes mange sider på internet
om når det skal skjer, hva du må gjøre, osv.
blant annet teiping av ørene og gelatin
i maten. Men jeg tror at det som teler
mest er genetisk.

3 kommentarer:

  1. Hei Denise,
    Could you send me some bigger pictures of Fiesta when she was 4 , 5 and 6 months :)?
    I want to see how Lucy will look like :)
    Thank you! Rose

    SvarSlett
  2. Fra Marie: Oppdatering på Gizmos ører. Begge var oppe i nesten to uker, men siste halvannen uken nå har detvenstre "fallt" igjen. Det gjør oss ingenting, han ser såååå søt ut :O)
    God helg til dere!!
    Hilsen Gizmo`s
    P.s.. har dere lyst på besøk i læpet av januar / februar , eller bir det feil for Fiesta tror du ?

    SvarSlett
  3. Fra Gro: ok.. tenkte jeg bare skulle høre så det ikke var no galt.. :) takk.

    SvarSlett