lørdag 9. januar 2010

Arnold hos dyrlegen


Igår hadde Arnold time hos dyrlegen for å fjerne tannstein.
Det er andre gangen han gjøre det.
Fiesta var med, så jeg ba dyrlegen å ta en sjekk på henne og.
Først så fikk han en dose bedøvelse. Han hadde på seg thundershirten sin, og jeg synes det var greit å bruke den på en besøk til dyrlegen. Dyrlegene synes det hørtes fornuftig ut da dem så både t-skjorten og hjemmesiden til thundershirt.


En dose viste seg å ikke være nok for å gjøre Arnold å sove.
Etter noen minuter venting, fikk Arnold en dose til.
Da tok det ikke lang tid før han var ganske slapp. Og ble plassert opp på en plastikkbrett.
Utstyret som er brukt, er ganske like de som er brukt hos tannlegen.


Det er viktig å gjøre det før det blit for mye.
Det tok ikke mer enn 10-15 minuter.

Her er Arnold ferdig, ganske slapp, klart til dra hjem.

Vi var hjemme ca klokka 18.00



Fiesta fikk skrape det hun hadde, uten noe bedøvelse.

Dyrlegen ga dem lørdagsgodt: spesielle tyggebein for å hjelpe mot tannstein. Jeg tror det selges bare hos dyrlegen, siden jeg har ikke sett før på dyrebutikken. Det heter Royal canin Oral Bar for oral hygiene - Small dog under 10 kg. Klikk her for mer info.

Jeg er veldig fornøyd med både prisen og behandling på Eiker Dyreklinikk. Jeg vet ikke hvor mye det koster andre steder, med jeg betalt totalt 499,-.

1 kommentar:

  1. Very nice posting Denise! It is so useful to read all your tips and advices about dogs. You are so good! Really appreciate your blog!
    Keep up the good work!! Rose

    SvarSlett