mandag 8. mars 2010

Det er vi som må passe på!

Som jeg har skrevet her før, så jeg har hatt mye å gjøre på jobben, og også mye med hjemmekontor.
Jeg prøver så godt jeg kan å huske på alt ang hundene, og også å ha så mye kvalitet-tid som mullig med dem.
Og jeg er vant til å få innkallinger for vaksinasjon i posten.
Men jeg begynte å tenke på rabbis vaksinen... Det er jo over en måned siden, og jeg har ikke fått noe brev i posten.
Da ringte jeg dyrlegen idag og spurte, og han sa at akkurat denne vaksinen, må vi eierne passe på selv.
Så da bestilt jeg en time for dem idag: andre dose av rabbies.
Her er Fiesta (og Arnold i bakgrunnen) like før de ble vaksinert.





Dyrlegen sa at noen tar sjanse og vaksinerer hunden sin mot rabbis kun en gang.
Det er som en lotteri, sa han, det kan både fungere med bare en dose, som det kan ikke være nok for å beskytte dem.
Og hvis en dose er ikke nok, så må det vaksineres en gang til, og så ventes de 4 måneder igjen for å ta ny blodprøve.
Også sa han at med den blodprøven, er det viktig å vente minst 120 dager. Ikke 119, ikke 118, men minst 120, eller blir det ikke godkjent.
Så det er allerede skrevet i min kalender ;o)
Jeg gleder meg å reise med dem i fremtien.
Også håper at de ikke trenger noe kvarentene i det helle tatt, eller så blir det uaktuellt.
Snart reiser jeg og sønnen min til Brasil, og hundene skal være her.
Nå har vi et lite rom bare for oss, hvor jeg har mine ting, min pc, og de har bur, seng, mat, drikke og lekene sine.
Så det blir mye lettere.
Silje Marie har allerede begynt å øve å gå ut med dem i minusgrader, så hun skal passe på dem når vi er borte.
Men hun skal også være borte i noen dager, og da tror jeg at Fiesta må være hos min svigemor, fordi jeg tror at hennes løpetid er på vei...
Jaja, kunne vi bestemme det, så hadde jeg "bestilt" løpetid til etter Påsken. Men... det er ikke sånn det fungerer ;o)
Hadde dem hatt passene sine i orden, men alle vaksiner i orden, så kunne jeg unersøke å ha dem med meg allerede dene gangen.
Det hadde vært kjempe moro å se Arnold og Fiesta sammen med "fetteren" Átila i Brasil.
Her en et par bilder av hann fra februar. Da hadde han vært på hundefrisør, klipte seg med sommersveis, og fikk en karnaval hawaii-kostume ;o)´

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar