lørdag 24. oktober 2009

En valp i huset - I




Valpene spiser mye, vokser og blir søtere for hver dag.

Jeg ser litt av personligheten dems allerede, og teller dagene til de skal åpne øyene.

Jeg vet allerede hvor 3 av valpene skal til, og jeg fornøyd med valget!

For de som har hund allerede, blir en del nye ting å lære, det å ha to hunder, hvordan vi presenterer den ny familiemedlem er veldig viktig.



De som ikke har hatt hund, er det også mye å få med seg før valpen kommer i livet deres.

Kanskje noen har begynt å forberede seg allerede ved å kjøpe noen ting som hunden trenger.

Det som er viktig å ikke bruke med valpen din, hvis den skal lære å gå fint i bånd, er å ikke bruke "flexibånd".



Noe som også er viktig, som gir hunden din tryghet er å sove i et bur. Her hjemme sover både Fiesta og Arnold i samme bur. (Men ikke nå)!

Jeg anbefaller også å ha en klikker for klikkertrening. Det er det jeg bruker her hjemme, og det er det jeg også kommer til å bruke litt med valpene når de er større.

Jeg kommer til å publisere her litt mer om både "gå pent i bånd" og "klikkertrenning", så dere kan venne dere til det!
Hvis det er noe dere lurer på er det bare å spørre!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar