søndag 5. juli 2009

Jeg har alltid vært en yorkie elsker!

Min første yorkie het Arnold, og den hadde jeg i Brasil, hvor jeg kommer fra.Jeg fikk ham på min 11 års bursdag, og hadde han til jeg ble 24.

Han var veldig liten, selv for en yorkie. Han veide rundt 900 gram, men var alltid frisk, til han fikk en feil dose av en vaksine, og døde, 13 år gammel.

Når jeg kom til Norge, samme år som Arnold døde, begynte jeg å lete etter en yorkie til meg.Det var ikke lett, det må jeg si!

Til forskjell fra i Brasil, hvor yorkie er en kosehund for både store og små og en av det mest populære hunderaser, og her i Skandinavia, opplevde jeg at Yorkshire Terrier er en hund som er mest brukt for utstilling.

Etter en god stund med leting, fant jeg endelig min lille søte Arnold, eller Zue Doggie Booms Le Lascar i Stockholm,Sverige.

Jeg hadde aldri trodd jeg måtte reise så langt for å hente min beste venn! Etter en flytur, så var han her hjemme i Fjerdingstadveien i Skotselv.

Det var i februar 2007.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar